GLAPP MIN ALLER STØRSTE KONSERT DRØM NÅ!?


Helt siden jeg var 10 år har jeg elsket stemmen og personligheten til Celine Dion. I fjor var jeg så kjapp og så heldig og få tak i billetter til det jeg ser på som min aller, aller største konsertdrøm. 


Hvem har ikke sunget og trallet til Think twice og The power of love? Og for ikke å snakke om All by myself ? Gud og jeg har gaula til disse sangene. Jeg og mange med meg har vokst opp med stemmen og sangene hennes. Det ligger både gleder, kjærlighetssorger, ensomhet og takknemlighet i mange minner jeg forbinder mange av sangene hennes med.

 All because of you  er nok ment som en kjærlighetssang men har i alle år fått meg til å tenke på foreldrene mine og senere også  Jan Werner og Febe for måten de har støttet og formet og sett meg utvikle meg  til å bli den jeg er idag.

Denne sangen vil alltid minne meg om gutten jeg var forelsket i flere år i unge tenårings år. Jeg svevde for en samtale, blikk og vakkert smil fra ham. Han var snill tross min totale håpløse forelskelse. Vi bor i samme by men nå har jeg ikke sett ham på mange, mange år. Men han er idag selvsagt gift og far.

En fengende låt jeg alltid får lyst å danse til. Får meg til å tenke på en annen mann jeg sverget i meg selv jeg ville elske for alltid, jeg levde for de små øyeblikkene jeg fikk være nær han men la det være sagt hans hjertet tilhøre alltid andre enn meg.

 En av hennes sterkeste sanger som jeg alltid gråter av å høre. Der hun beskriver sin sterke kjærlighet for sin mamma, som hun dessverre nå har mistet. Denne sangen får meg lett til å tenke på min egen mamma som jeg elsker så grenseløst og inderlig og min største frykt i livet og en dag måtte ta farvel med henne.
 Celine Dion synger om og få livet snudd opp ned da mannen hennes fikk kreft. En vakker sang som for meg beskriver hvor viktig det er og stå der og i det når noen man elsker trenger deg. Det er lett og plukke ut både nær familie og nære venner denne sangen får meg til å tenke på.  Jeg lover og har lovet og være der. Stødig, trygg og trofast.

En fengende låt som får meg til å ville danse og synge og tenke på to sterke sommere. 02 og 03 med all deres innhold av kjærlighet, forelskelse, død og sorg. Denne sangen danset jeg til når jeg var glad og gråt jeg til da jeg sørget.

 Dampende, sexy og drømmende sang som alltid har fått meg til og drømme og lengte.





Som du sikkert nå forstår er det med et urolig hjertet jeg mottar beskjeden om at konserten hun skulle hatt i Oslo 28 August utsettes med tvil. Glipper min aller største konsertdrøm nå? Tør man stole på at det kun utsettes og ikke avlyses? Jeg er tvilende og bekymret men tviholder i håpet om at det vil komme nye datoer.

Jeg vil nødig se min aller største konsertdrøm glippe rett foran nesa på meg. For denne drømmen og ønske om å oppleve henne live er så dypt og sterkt at det står på Bucket lista mi.

Kommentarer