IKKE GÅ FORBI....


Første Mai kom Åge Sten Nilsen og Karianne S. Amundsen med den vakre låten "Ikke gå forbi." Den er laget og gitt ut i samarbeid med Frelsesarmeen med tanke og omsorg for de som hadde det tøft også før Coronaviruset forandret verden. 


Hjemløse og russ avhengige  fortjener og bli sett og vist respektert hele året ikke bare rundt juletider. Bak et hvert menneske er det en historie om et liv som på sørgelig vis førte til at de har blitt rusmisbrukere.  

Jeg tar av meg hatten for Petter Nyquist som igjennom tv har vist Norge et mer sannferdig bilde av rusmisbrukere. Mennesker som riktignok strever voldsomst i livet sitt, men som også kan vise seg og ha stor humor og hjertevarme. Alle er vi bare mennesker også dem som har vært så uheldig og falle litt ekstra utenfor. 



 Jeg har tenkt litt ekstra på de vanskeligstilte i samfunnet siden Coronan kom, dessuten er jeg nettopp ferdig med en sterk bok om avdøde Nini Stoltenberg. Hun er beviset på at man kan falle utpå selv om man kommer fra de beste familier. Jeg sier det igjen. Vi er bare mennesker.  Alle fortjener et varmt blikk og et smil, man vet ikke, men det kan lyse opp hele resten av dagen til vedkommende.  

Stopp. Møt blikket og smil. Ikke bare gå forbi.

Kommentarer