EKTE VENNER ER ALDRI EN SELVFØLGE.

 


 Det var en tid ekte venner aldri kom lett til meg.

De ensomme periodene i livet mitt har satt dype spor etter seg.

Bibbi var den første vennen jeg fikk på et nytt sted. 

Kjære bestevenn du ga meg håp om ekte venner og større sjelefred.


Anders var min prins fra første stund. Når klassen ertet, smilte du til meg, lot deg aldri rive med men holdt munn. Du var liten men  hadde alltid sterk styrke og stor sjarm. Jeg er stolt av deg og rørt over at du står like stødig ved min side som den gang. 


Mia vårt vennskap har alltid vært spesielt. 

Vi sto hverandre alltid bi og ga hverandre styrke og trøst når skolehverdagen var stri. 

Vi har forsatt og være nære selv om barndommen forlengst har glidd forbi. 


Mari møte med deg på Frambu vil alltid bety enormt mye for meg. 

Det åpnet seg en ny verden etter første uke på leir og de utrolig sterke og flotte dagene jeg fikk sammen med deg. Vi var unge, men jeg følte så mye likhet og jeg fant stor felles forståelse hos deg. 25 år senere er du en like viktig brikke i livet for meg.


Da jeg var 17 år omfavnet en engel meg med lyset sitt.

Lite visste jeg da hvor stor betydning Jan Werner kom til og få for meg og livet mitt.Han varmet mitt hjerte og styrket min sjel. Elskede venn du fløy for fort avsted. Jeg elsket deg så høyt og var overbevisst om at uten deg ble verden et  kaldere sted.


Febe fant meg liggende i et sorgtynget mørke og løftet meg opp.

Jeg var sønderknust av sorg, ensom og følte lenge at livet hadde fått en brå stopp. 

  Tårer og høye skrik. Vennskap du finner i de mørkeste stunder er ofte veldig sterkt og unik. 

Febe du er mer enn en venn, du ble storesøsteren som fikk meg ut i livet igjen. Idag er du som et trygt anker og min aller nærmeste venn.


Morten kom da jeg trengte han som aller mest. 

Han ga meg mer lys og kjærlighet fra sitt hjerte enn folk flest. 

Så trofast, så herlig. Vår kjemi var så rett på og ærlig.

Savnet skriker og smerter av og til noe helt forjævlig. 


Kristina er som en lun og trygg havn for meg.

Takk for de gode dager og samtaler jeg får dele med deg. 

Jeg kan alltid finne ro, støtte og snakke ærlig om livet sammen med deg.


Bettan gir meg så mye mer enn sang og musikk.

Vårt vennskap er meget jordnært og vi deler mer enn kjærlighet for musikk.

Takk Elisabeth for at du løyet min største, indre storm.

Stødig og sterk rakte du meg din hånd.

Du ble min ekstramamma og siden har du styrket meg og gitt oss mulighet til og utvikle et ekte og fint vennskaps bånd.

Min aller kjæreste venn må nevnes til sist. 

Du som dette året ga vårt vennskap en ny twist.

Langt inne i hjertet har vi begge aldri klart og glemme vår  gnist. 

Hold om meg elskede venn. La oss jakte på drømmer og åpne dører vi fryktet var stengt igjen. 


Takk for at dere beriker livet mitt.

Dyp kjærlighet fra mitt 💓





Kommentarer