VILJEN.

 


VILJEN!

Viljen til å gjøre noe for andre har alltid sittet dypt i meg.
Jeg tror det er viktig og la mennesker føle at de kan gjøre nytte for seg.
Det handler ikke om være flinkest og ha karakterer som et geni men mest av alt å føle at livet har mening og kunne kjenne sin egen verdi.
Jeg har lært å være realistisk, noen synes nok jeg setter for høye forventninger til meg selv. Men man dør den dagen man slutter å ønske og drømme om ting som kan utvikle og bedre livet for seg selv.
Jeg innser at kroppen gir flere utfordringer enn før. Beina sviker under meg og flere smerter herjer i meg. Likevel brenner ønske om å gi noe til samfunnet like sterkt i meg.
Du duger ikke til en dritt, ta i mot trygdepengene og gjør det beste med livet ditt.
Jeg har fått mange skrå blikk og forhåndsdømming i livet mitt.
Jeg har gått mange runder med meg selv og av til har det vært fryktelig vanskelig å synes godt om seg selv. Men jeg vil leve med solskinn i hjerte. Meningen med livet kan være så mangt men jeg har stor tro på at så lenge man har viljen og gir med hjerte kan man nå langt…

En tekst fra 2013. Skrevet i lyset av et vennskap som betyr utrolig mye for meg. Jeg hadde Trine, engelen min i tankene da jeg skrev de ordene. Læreren, menneske, og vennen som var den første voksenpersonen utenom familien min, som virkelig trodde på meg. Hun var ved min side 100% hun også.  Hun så min vilje, min indre kraft og evner etter vi møtes for første gang i 1999.  Alle hadde fortjent å møter engler som Trine.💓

Kommentarer