BLI MED HJEM TIL LINDE.

 


NRK Super har en familieserie som heter "Bli med heim". Der barn inviterer tv temaet hjem til seg og forteller om familien de vokser opp i. Linde sin Mamma, Mari har CP og sitter i rullestol. En  veldig god venninne av meg igjennom 28 år. 

Jeg husker det som det var i går, mitt aller første møte med Mari. Hun var 10 og jeg var 11, sammen fikk vi oppleve vår aller første Frambu leir sammen. Lite visste vi den gang at dette skulle resultere i et livslangt vennskap. 


Vi har vært der for hverandre igjennom gleder og sorger. I motsetning av meg etablerte Mari seg relativt tidlig.  Hun fant sin Kim på Beitostølen, senere ble det både giftemål og barn, to nydelige jenter.

Siri Kristine på 12 og Linde på 9.


  Avstanden mellom Mari og jeg er stor i mil og timer, hun bor i Kinsarvik på vestlandet, og jeg i Larvik, på Østlandet. Men hun er den type venn, hvor tid og avstand viskes ut når vi ses eller snakkes på telefon. Vi har alltid delt mye igjennom mange, mange år. 



Ikke minst en god latter. Mari har alltid vært en av de venninnene jeg ser mest opp til. Hun er dyktig politiker for SV, skribent og samfunn debattant. Hun har alltid vært en kvinne med stort driv og engasjement.


Du finner Mari på Tik Tok og andre sosiale medier. Hun er åpen om livets gleder og utfordringer blant annet i forhold til CP. 

Har du lyst til å bli bedre kjent med Mari, Linde og deres fine familie?💕

Trykk på link Her

Bergens tur og besøk er under planlegging til neste år. Det gledes.

Glad i deg og vårt evige fine vennskap, Mari.💖


Kommentarer