EN VAKKER SEX SCENE MED ET ENDA VIKTIGERE BUDSKAP.



 

Jeg leser fra tid til annen debatter om hvor lite mennesker med nedsatt funksjonsevne får være deltagende i tv serier og filmer. Noe vi ser enda sjeldnere er en kjærlighets historie med dampende sex med en i rullestol. 

Det var i 2021 kjærlighetshistorien startet i den amerikanske dramaserien  The l word: Generation q som er en spinoff serie til The L word. Rollefigurene Micah  Lee og Maribel Suarez faller for hverandre.

Jeg blir rørt langt inn i hjerteroten av å følge dem i serien.  Det blir spilt så naturlig og alminnelig. Helt ærlig det var første gang noensinne jeg har sett en slik historie i en serie eller film. 

Det burde ikke være slik at produsentene gjør noe "stort" ved og la en skuespiller med nedsatt funksjonsevne få en rolle. Det skulle ikke vært slik at det føles banebrytende å se en sex scene med en funkis. 

Men dessverre er det sjeldent. Noe som lett bygger oppunder stigmatisering og fordomsfulle tanker om hvordan vi med nedsatt funksjonsevne lever. 


   Det er nettopp derfor denne kjærlighetshistorien er viktig for den viser allmenheten det som for mange er deres virkelighet: Å leve i et ekteskap. Bestevenninnen min er bare en av flere jeg kjenner og en annen venninne med CP blir hetset på nett fordi hun er mor til to.  

Generasjonen etter meg snakker mer åpent og friere om sex og fordommer (Og at nå også finnes mer  sex hjelpemidler) enn hva som føles naturlig for meg å gjøre,  jeg kjenner meg altfor privat til det selv om sex er det mest naturligste og fineste i verden. 


Se den vakre og romanistiske sex scenen ved og trykke på videoen. 



Jillian Mercado lever både som modell og skuespiller. 


Kommentarer